4. W granicach obszaru SZ dopuszcza się sytuowanie na obiektach niżej wymienionych rodzajów tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy, z zachowaniem następujących zasad:
1) witacz wejściowy (inny niż w formie reklamy przenośnej):
a) dopuszcza się witacz bezpośrednio przy udostępnionym publicznie wejściu do budynku lub przy okienku sprzedażowym,
b) dopuszczalna łączna powierzchnia służąca ekspozycji reklamy wynosi nie więcej niż 0,25 m2,
c) dopuszcza się wykonanie reklamy wyłącznie technikami plastycznymi,
d) dopuszcza się zastosowanie nie więcej niż dwóch barw;
2) reklama okolicznościowa na urządzeniach technicznych:
a) dopuszcza się wyłącznie dla wydarzeń okolicznościowych odbywających się w granicach obszaru SZ,
b) dopuszcza się sytuowanie na:
- słupach oświetleniowych nie niższych niż 7 m,
- na słupach trakcyjnych,
c) dopuszcza się w formie pionowych flag o szerokości nie większej niż 0,7 m sytuowanych na wysięgnikach zamontowanych na słupach oświetleniowych;
3) reklama na obiektach wyposażenia ogródków gastronomicznych:
a) dopuszcza się sytuowanie reklamy na lambrekinach markiz i parasoli oraz na innych elementach wyposażenia ogródków gastronomicznych, z wyłączeniem przegrodzeń (w tym donic),
b) dopuszcza się reklamę wyłącznie w formie znaków bez tła,
c) dopuszczalna wysokość znaków wynosi nie więcej niż 0,15 m,
d) dopuszczalna powierzchnia służąca ekspozycji reklamy wynosi do 30% powierzchni, na której jest sytuowana,
e) nakazuje się stosowanie monochromatu, sepii lub barw zaczerpniętych z elewacji, na której są sytuowane określonych w projekcie budowlanym;
4) reklama na obiektach małej architektury innych niż wyposażenie ogródków gastronomicznych:
a) dopuszcza się reklamę wyłącznie w formie znaków bez tła,
b) dopuszczalna wysokość znaków wynosi nie więcej niż 0,15 m,
c) dopuszczalna powierzchnia służąca ekspozycji reklamy wynosi do 10% powierzchni, na której jest sytuowana,
d) nakazuje się stosowanie monochromatu, sepii lub barw zaczerpniętych z obiektu, na którym są sytuowane,
e) dopuszcza się sytuowanie tablicy reklamowej o srebrnej lub miedzianej powierzchni metalowej z grawerem w kolorze czarnym, o powierzchni służącej ekspozycji reklamy nie większej niż 0,015 m2 na każdy obiekt;
5) reklama typu A:
a) dopuszcza się wyłącznie w formie przeszklonej gabloty reklamowej z obudową w odcieniu szarości wyłącznie w zakresie od bieli do czerni lub o naturalnej powierzchni metali lub o kolorze obiektu, na którym jest umieszczona,
b) dopuszcza się sytuowanie reklamy na:
- ścianach przejść podziemnych,
- kioskach ulicznych,
- wiatach przystankowych,
- toaletach publicznych oraz obiektach małej architektury,
– pod warunkiem wkomponowania w podziały architektoniczne obiektu,
c) dopuszcza się sytuowanie całości tablicy reklamowej w odległości nie większej niż 0,15 m od powierzchni sytuowania,
d) nakazuje się zachowanie odległości od poziomu terenu do dolnej krawędzi powierzchni służącej ekspozycji reklamy nie mniejszej niż 0,20 m,
e) zakazuje się doświetlenia.