>

Dobre i złe praktyki reklamowe

sprawdź zanim zaczniesz


Czy to co chcesz zrobić jest zgodne z przepisami? Czy firma reklamowa, z którą współpracujesz zna przepisy UKG? Wypracuj z właścicielem budynku oraz sąsiadami wspólny pomysł na sytuowanie szyldów!


miejsce na Twój szyld


Pole szyldowe to pas między witryną (oknami i drzwiami) a pierwszym piętrem. Dopasuj wymiary szyldu do wysokości pola i szerokości witryny. Jeśli brakuje Ci miejsca umieść szyld w witrynie lub na semaforze.


jeden szyld + jeden dodatkowy


Zamontuj jeden szyld np. w formie znaków bez tła. Dodatkowo możesz oznaczyć wejście szyldem semaforowym. Dla niektórych typów lokali dopuszczone są inne formy reklamy.


znaki bez tła - najlepsze rozwiązanie


Wykonanie Twojego szyldu w formie znaków bez tła to rozwiązanie tanie i eleganckie. znaki bez tła dają dużo możliwości sytuowania – można je również umieścić na oknach.


reklama w oknach


Zaprojektuj witrynę – podkreśl ją oświetleniem, wyeksponuj towary a aranżację dostosuj do sezonu. Na szybach wypisz sprzedawane usługi lub produkty.


diabeł tkwi w szczegółach


Przygotuj elewację przed montażem – usuń kotwy i kable, napraw ubytki i odmaluj. Szyld na ceglanej ścianie zamontuj w fugach. Dbaj o reklamę – utrzymuj ją w czystości, konserwuj i usuwaj usterki.

NIE trać okazji do dobrej reklamy


Szyld informuje o prowadzonej przez Ciebie działalności. Masz prawo tylko do jednego szyldu równoległego i semaforowego. Nie umieszczaj więc materiałów reklamowych znanych producentów np. alkoholu czy napojów gazowanych.


NIE wieszaj banerów


Umieszczanie banerów – nawet na jeden dzień – na budynku, na ogrodzeniu czy w każdym innym miejscu jest zakazane! Nawet jeśli przyświeca Ci szczytny cel – baner to wciąż baner.


NIE zasłaniaj


Reklama nie może nachodzić na okna czy drzwi ani zasłaniać elementów dekoracyjnych elewacji (np. gzymsów czy cegły). Jeśli nie masz na nią miejsca - zamontuj ją w witrynie.


NIE przesadzaj


Umieść tyle reklam ile dopuszcza Uchwała Krajobrazowa Gdańska i ani jednej więcej. Za przekroczenie wymiarów oraz liczby narażasz się na karę, a i tak będziesz musiał je usunąć – szkoda pieniędzy.


NIE oślepiaj


Oświetlenie Twojej reklamy nie może migotać, pulsować, zmieniać koloru lub kierunku świecenia. Stosuj wewnętrzne oświetlenie o stałej intensywności i białej barwie - zewnętrzne halogeny są zakazane.


NIE za wysoko


Nie umieszczaj szyldu na dachu. Miejsce na Twój szyld jest w polu szyldowym nad witryną. Jeśli masz lokal w biurowcu możesz umieścić szyld tylko w parterze np. na tablicy wizytówkowej.


NIE zastawiaj


Reklamuj się w obrębie swojej witryny. reklama przenośna - przyczepy, makiety, stojaki, potykacze są zakazane. Restauratorzy mogą umieścić pulpit z menu w obrębie ogródka gastronomicznego.